torsdag 15 mars 2012

Jag bloggar alltså är jag..

Jag vet inte om det är personlig fåfänga eller om det bara bygger på en författares lust att bli läst, men jag vill så gärna veta om det är någon som läser våra inlägg. Jag blir så glad vid varje livstecken i cyberspace och antar att det är alla bloggares önskan är att bli sedd, läst, upptäckt, eftersom "Läses du inte finns du inte."


Jag minns när jag hörde talas om ordet blogg för första gången. Det var på en ojämn skogsbilväg i Västernorrlands inland. På radion intervjuade man att Clara Lidström om framgången bakom hennes blogg UnderbaraClara. När jag frågade min man vad en blogg var för nåt,  fick jag till svar att en blogg det är ungefär som en dagbok på nätet. Människor skriver om sina liv och tankar så att andra kan läsa dem. Jag minns hur jag förfasade mig över folks behov att behöva vika ut sig offentligt och tyckte att människor borde ha bättre saker för sig. Tills jag en dag började läsa bloggar själv och förstod finessen med dem.
Numera prenumererar jag på en uppsjö bloggar och inspireras av andra som skriver. Jag tycker att det är fantastiskt att det finns så många kreativa människor runt om i världen som njuter av att uttrycka sig i ord och bild.  Att varje bloggare har sin stil och sitt personliga uttryck är det charmiga med detta forum.
Så.. som bloggare kollar jag numera statistiken för att se om någon varit inne och läst, ser efter om det finns en kommentar som väntar på moderering och suger på ämnen till inlägg som jag lägger på hög. Kära läsare, glöm inte, att bakom tangentbordet sitter det en liten bloggare som bara väntar på att publicera era kommentarer och som njuter av varje nyupptäckt liv ute i cyberspace.

2 kommentarer:

Fruswenson sa...

Här finns en läsare som vill lämna ett litet avtryck. Brevid mig sitter en liten flicka som tycker att mamma är tråkig som bara trycker på tangenterna.
Bloggen är en fantastik kanal att nå ut,hur hittar jag din klassblogg nu igen?

Marie sa...

Hej Anna och lilla Emma!
Bra att du gör din lilla tös till en blogger i så tidiga år.
Enklast är att gå in på min profil och klicka på Klassloggen så hamnar du rätt direkt.

Kramar Faster Mi