torsdag 29 mars 2012

Underbara Clara om bloggande

Jag skulle ju inte blogga mer ikväll, men efter att ha läst UnderbaraClaras senaste blogginlägg blev jag bara tvungen att länka till hennes sida och inlägget "Bloggar är ett jävla trams del 2."

Så här skriver Clara:

"Jag tror jag får ta det här en gång till eftersom jag uttryckte mig otydligt och väldigt många missförstått vad jag menar: Att blogga är att ha ett utbyte med människor som är likasinnade. Dela erfarenheter. Bli bekräftad i vad man är och gör. Bekräftelsen kan i sin tur generera ökat självförtroende. Att man vågar stå upp för sig själv. Att man kommer på vem man är och vad man gillar och inte. Att man gör bra saker."

Vidare skriver Clara:

"Min poäng är att bloggvärlden är ett forum av (huvudsakligen) kvinnor som skriver för andra kvinnor. Ett forum där människor peppar och bekräftar varandra. Och den självförtroendeboost som det ger skapar ringar på vattnet vare sig du bloggar för business eller för din egen skull. Och det kan få dig att ta steg i ditt liv du annars aldrig vågat ta. För att ingen förväntat sig att du ska våga eller ens vilja ta dem."

Gå in och läs inlägget i sin helhet på http://www.underbaraclaras.com/clara-ryter-ifran/bloggar-ar-ett-javla-trams-del-2/ eller klicka på UnderbaraClara i blogglistan.

Jag håller fullständigt med henne. Väl talat.

1 kommentar:

Anna sa...

Tack Marie, för att du startade Kulturtanterna. Tack för att du bjöd in mig!